Zoektocht gestart naar horecaondernemer Grote Rietplas

Om van de Grote Rietplas een fijne plek te maken voor bezoekers en omwonenden, ziet de gemeente Emmen mogelijkheden voor een horecavoorziening. Op 23 september is daarom de zoektocht begonnen naar een geschikte ondernemer. De gemeente biedt het ‘schiereiland’ tussen de boothelling en het Parelstrand te huur aan. Hier is ruimte voor een gebouw van maximaal 500 m2 voor daghoreca, zoals een paviljoen of een restaurant. Geïnteresseerde ondernemers kunnen tot uiterlijk 15 november 2021 een plan indienen.

Jury beoordeelt inzendingen

Een jury beoordeelt daarna de inzendingen. Naast inhoudelijke ambtelijk experts nemen ook de voorzitters van wijkverenigingen Woonparc Sandur en Rietlanden plaats in de jury. Beide wijkverenigingen zijn vanaf de opstartfase bij het traject betrokken. Zo is samen gekeken welke voorwaarden en wensen belangrijk zijn voor een horecavoorziening op deze plek. Dat gaat om onderwerpen als kwaliteit, uitstraling en duurzaamheid. Een ander belangrijk punt is dat de voorziening ook een positieve bijdrage moet leveren voor de omgeving. De jury gaat de plannen op dit soort criteria beoordelen.

Winnaar kan verdere plannen uitwerken

Naar verwachting kan de gemeente Emmen begin februari 2022 de winnende ondernemer bekend maken. De winnaar kan het plan daarna verder uitwerken en omwonenden daarbij betrekken, bijvoorbeeld door het organiseren van een informatiebijeenkomst.

Vragen of opmerkingen

Meer informatie is te vinden op www.emmen.nl/horecagroterietplas. Heeft u naar aanleiding van dit bericht nog vragen of opmerkingen? Dan kunt u contact opnemen met het secretariaat van uw wijkvereniging via <aanvullen> of met Helga Kruijdenberg van de gemeente Emmen per mail via gemeente@emmen.nl of telefonisch via 14 0591.