Watersport in Emmen? Jazeker!

Sinds enige tijd hebben verschillende watersportverenigingen in Emmen hun krachten gebundeld om een heus watersportcentrum bij de Grote Rietplas op te zetten.

De Roeivereniging Emmen i.o., de vereniging Watersport Drenthe (kanoën en zeilen) en de Reddingsbrigade Zuidoost Drenthe gaan dit samen realiseren. Dit uiteraard in nauwe samenwerking met de Wijkverenigingen Rietlanden en Woonparc Sandur.

Watersport Drenthe, dat kanomarathon, kanosprint, Cadet zeilen en Optimist zeilen is al een jaar actief op de Grote Rietplas en de kanobaan. Reddingsbrigade Zuidoost Drenthe is al jaren een begrip en wordt regelmatig ingeschakeld bij waterevenementen. Met de oprichting van de Roeivereniging Emmen wil nu ook de KNRB (Koninklijke Nederlandse Roeibond) het roeien graag in Emmen op de kaart zetten. Al op korte termijn worden door de nieuwe roeivereniging verschillende vormen, variërend van recreatief roeien tot competitief roeien, aangeboden. Voor jong en oud worden lessen, trainingen en wedstrijden aangeboden.

Open dag 25 april 2020

Om inwoners van de wijken (en uiteraard daarbuiten) laagdrempelig kennis te laten maken met verschillende watersporten in Emmen, vindt op 25 april een open dag plaats. Op deze dag, die rond 11.00 uur aanvangt, kunt u actief kennismaken met deze mooie sporten.

Aanmelden kan via https://rvemmen.nl. Deelnemers, met of zonder ervaring, die zich hebben aangemeld hebben voorrang bij het reserveren van beschikbare boten. Ook als toeschouwer bent u natuurlijk hartelijk welkom, hoewel we niet kunnen uitsluiten dat u dan ook enthousiast wordt van de watersport in Emmen.

Graag tot ziens op 25 april bij de kanobaan! Er is voldoende parkeerruimte.

Overigens, de kanobaan is tot nu toe een van de best bewaarde geheimen in Emmen en is gemakkelijk te bereiken door op de Nieuw Amsterdamsestraat de afslag Spechtenveld/Snippenveld  te nemen en vervolgens rechtsaf de Boerweg in te gaan.