Bewonersinitiatieven

Heeft u een goed idee?

Heeft u een goed idee voor uw straat of buurt? Wilt u bv. een picknicktafel om gezellig met de buren aan te eten? Of wilt u graag speeltoestellen? etc. etc.

Maar als u alleen maar nieuw zand wilt hebben onder het speeltoestel, dan kunt u dat direct aanvragen bij de gemeente. Ze komen dat gratis brengen, maar u moet wel eerst samen met de buurt het oude zand verwijderen, dat voert de gemeente dan af.

Misschien heeft u een ander idee voor uw straat of buurt. Laat het ons weten, want een goed idee verdient uitvoering.

Wat zij de voorwaarden?

Uw initiatief moet binnen uw straat of buurt voldoende draagvlak hebben om tot uitvoering over te gaan.

Als u een idee heeft voor uw straat of buurt, bespreekt u dat dan eerst met uw buren!

Het gaat om initiatieven die de kwaliteit van de woon- en leefomgeving verbeteren en/of de sociale samenhang binnen een wijk en tussen bewoners versterken.

U gaat het initiatief (voor een groot deel) samen met medebewoners tot uitvoering brengen.

Het initiatief moet planning technisch en financieel haalbaar zijn.

Wat heeft u nodig?

Bij de wijkvereniging (tijdens het spreekuur in Valkenhof) en op deze website, klik hier, zijn formulieren beschikbaar voor het aanmelden van een bewonersinitiatief, u kunt het formulier uitprinten, invullen en inleveren tijdens het spreekuur van de Wijkvereniging. U moet onder andere de volgende gegevens invullen: contactgegevens, een omschrijving en onderbouwing van het initiatief, een handtekeningenlijst en een globale kostenraming.

Mocht u hulp nodig hebben bij het invullen dan helpen wij u graag!