Aanvraagformulier Bewonersinitiatieven

bewonersinitiatievenHeeft u een goed idee?

Heeft u een goed idee voor uw straat of buurt? Wilt u graag speeltoestellen opknappen? Of toch liever een picknicktafel om gezellig met de buren aan te eten? Of fleurige plantjes in de straat? Misschien heeft u een ander idee voor uw straat of buurt. Laat het ons weten, want een goed idee verdient uitvoering!

Voorbeeld van initiatieven in de Rietlanden

In de wijk spelen op dit moment diverse bewonersinitiatieven. Het zijn er te veel om op te noemen, maar hier volgen er een paar om een beeld te krijgen:

Pimpelmees

Onlangs hebben de bewoners van de Pimpelmees hun “plein/straat” opgeknapt.Zij waren van mening dat het bestaande groen te veel was verwilderd. Er lag ook een wens voor meer parkeerruimte en het plaatsen van een tafeltennistafel.

Bergeend

Bewoners aan de Bergeend zijn op dit moment druk bezig een inventarisatie te maken middels een enquête. Daarin wordt gekeken naar het groen, speeltoestellen etc.

Mussenveld

Bewoners aan het Mussenveld zijn op dit moment bezig met een plan om het bestaande groen te vervangen. Daarnaast kijken ze of er doorsteekjes kunnen worden gemaakt zodat mensen niet meer door de groenvoorziening lopen.

Brandgans

De straatcommissie heeft een mooi plan gemaakt om het groene hofje in de straat op te knappen.

Wat zij de voorwaarden?

• Uw initiatief moet binnen uw straat of buurt voldoende draagvlak hebben om tot uitvoering over te gaan.
  • Als u een idee heeft voor uw straat of buurt, bespreekt u dat dan eerst met uw buren!
  • Het gaat om initiatieven die de kwaliteit van de woon- en leefomgeving verbeteren en/of de sociale samenhang binnen een wijk en tussen bewoners versterken.
  • U gaat het initiatief (voor een groot deel) samen met medebewoners tot uitvoering brengen.
  • Het initiatief moet planningstechnisch en financieel haalbaar zijn.

Wat heeft u nodig?

Bij de wijkvereniging (tijdens het spreekuur in Valkenhof) en op deze website, klik hier, zijn formulieren beschikbaar voor het aanmelden van een bewonersinitiatief, u kunt het formulier uitprinten, invullen en inleveren tijdens het spreekuur van de Wijkvereniging. U moet onder andere de volgende gegevens invullen: contactgegevens, een omschrijving en onderbouwing van het initiatief, een handtekeningenlijst en een globale kostenraming.

Mocht u hulp nodig hebben bij het invullen dan helpen wij u graag!